Земна салата

Както обещах, ще ви покажа една от любимите ми зимни салатки. Нарекох я земна, защото се прави само от кореноплодни. А за по-земно от корена поне аз не се сещам. С нея казах моето „Довиждане!“ на зимата, а след това „се хванах за зелено“ 😉 .

Четох интересни неща за пълната с полезности гулия или земна ябълка (опс, още нещо земно!). Попадна ми пред очите докато пазарувах в близкото „Лекси“ и ето че се озова на трапезата ми. После открих, че на центъра на Пловдив, в една от коледните къщички, продават всякакви лакомства с нея – пастети, лютеници, чипс, че дори и сушена гулия на прах и куп други хем полезни, хем диетични, че чак диабетични храни. Който иска може да разгледа сайта на фирмата-производител ТУК, както и да намери доста полезна информация за това растение. Опитах и пастета, и лютеницата и ми харесаха. Но да се върна на самия корен. Както се досещате, той ще стане основен участник в нашата земна салатка. Използвала съм корени, които съм имала в момента в хладилника си. Но ако някой не ви допада на вкус или имате друг спокойно заменяйте, сменяйте и разменяйте. Важното е на ВАС да ви хареса, защото вие ще си я ядете. 😉 Ето го моят вариант:

Заемна салата-продуктиНЕОБХОДИМОСТИ:

земна ябълка – около 400 г.;

червено цвекло – една малка глава;

моркови – един голям или два по-малки;

целина – половин глава;

ПРИГОТОВЛЕНИЕ:

Обелете и измийте морковите, целината и червеното цвекло. Гулията само се мие и то по възможност се изтърква с четка. В кухненския робот настържете първо морковите, гулията и целината и накрая червеното цвекло. Ако нямате робот, ще стане и на ренде – не на най-ситното, а на следващото по големина, за да може салатата да е по-лесно смилаема за стомаха. Омесете всичко в купа. Овкусете със Сосчето на Норчето. Аз за разкош на цвят и вкус добавих и наситнен магданоз. Наздраве!

Земна салата

П.П. Ако имате някаква ряпа, добавете я – ще стане интересно. Ако предпочитате цвеклото да е сварено, давайте! Аз предпочитам нещата да са сурови и възможно най-близо до естествения им вид и вкус.

Вашият коментар