Сосчето на Норчето

Здравейте!

В Салата от броколи с млечен сос споменавам за едно сосче, което тогава съм приложила в диетичния му вариант. Тази година го прилагам в оригиналния му вид, защото е много подходящо за следващата ми рецепта за салата, но открих, че чудесно се съвместява с разни рибки, пържени картофки, кюфтенца, хапки и други НЕОСОЛЕНИ шедьоври на бързата и лесна, да не кажа мързелива кухня. И не малко предимство е това, че се приготвя в количество, което не може да се изконсумира наведнъж от 3-членно семейство и затова може да се съхранява в хладилника за неопределен период или докато свърши. Рецептата ми е диктувана по телефона лично от старша сестра Елеонора Попова 😉 . Затова и така е кръстен.

НЕОБОДИМОСТИ:

1 кофичка кисело мляко (400 гр);

1/3 кофичка майонеза от 200 гр;

1 ч.л. универсална подправка Маги Малки тайни (вкус по желание, аз сложих „10 зеленчука“);

3-4 скилидки чесън, стрити с малко сол;

накълцан копър или магданоз по желание.

ПРИГОТОВЛЕНИЕ:

Смесвате всичко последователно в купа, която после да затворите с капак. Слагате в хладилника да се смесят вкусовете поне за час и после бъркате или заливате каквото ще хапвате.

Длъжна съм да спомена в името на добрата фигура, че млякото може да е нискомаслено, майонезата да е в по-малко количество или да я няма, а подправката да замените с друга подходяща без сол. Аз съм го правила със сушен микс за таратор. Става вкусно, но е различен аромата. Но за нищо на света не пропускайте чесъна – стар, миризлив и смазан от бой в хаванчето. Той оправя всичко! 🙂

Сосчето на Норчето

2 responses to “Сосчето на Норчето

  1. Нискомаслено мляко не винаги означава диетично. Най-добре да си е по БДС :))

  2. Pingback: Земна салата | Дневникът на зелените обувки

Вашият коментар

