Коледно-новогодишни размисли без страсти

Здравейте, приятели!

Напоследък в главата ми се наблюдава голямо мислообразуване. Дали от все по-освобождаващото ми се време (малката принцеса расте доста послушна, като майка си 😉 ), дали от поредната смяна на дати в календара или  е нещо хормонално – незнам! От Коледа съм заразсъждавала върху едни философски теми и всеки ден добавям по нова мисъл, та чак реших да седна и да ги запиша. Къде другаде, ако не тук?! Във ФБ ми ограничават писането. Тук имам пълната свобода да пиша колкото и каквото си искам, пък който иска до го чете.

Замислих се на Коледа за смисъла на Рождество…Както знаете, аз съм православен християнин, но в рамките на разумното или по-скоро на необяснимото. Не ходя редовно на църква, но винаги когато мога и се налага, удрям по една молитва към небесата, защото храмът не е там, в църквата, а храмът е в нас! Божият син се ражда всяка година на Коледа, но според мен не е достатъчно. Той трябва да се ражда всяка сутрин щом отворим очи, вътре в нас, дълбоко и необратимо. Да ни придружава през целия ни ден от „Осанна!“ до „Разпни го!“, да възкръства въпреки нощта, за да се роди отново на сутринта. Само тогава ще усетим смисъла на жертвата. Сега всичко е само пародия, обезсмислен ритуал, който помнят и посещават все по-малко. Повечето осмислят Коледа, заколението, отколкото Рождество! Колко от вас отидоха на църква и колко отвориха подаръците си с нетърпение?! И аз не отидох на църква, отворих подаръците си. Не съм аз тази, която да съди. Имам същите грехове и не мога да хвърля камък. Но все си мисля, че за земния ни път по-важния и по-смислен празник е Рождество. Защото тази е вратата, която се отваря тук и сега. Възкресение е важно, но онази врата ще се отвори, когато се затвори тази тук, на Земята. А дали ще стигнем леко до вратата на Възкресението зависи от това, как ще извървим Пътя от Рождество до Смъртта. Бог да ни пази и напътства!

А смяната на календара в секцията на годините и празненствата по случая от известно време доста ме озадачават. Нима всеки нови 24 часа не са достоен повод за празник?! А нима всяка минута, всяка нова секунда не е празник?! След дългите новогодишни пукотевици и гърмежи за стотици левове, настъпва първоянуарската тежка следалкохолна тишина, в която ако някой само лекичко пръцне и звукът бумти в ушите и отеква в главата сякаш е избухнал ядрен взрив! Изтрезняваш и „Огледал се Илия – пак в тия!“. Колелото не се завърта отново, както всички си мислим. То просто не е преставало да се върти. За себе си аз реших да опитам да го насоча в малко по-различна посока от досегашната. Равносметката за мен от изминалата 2013 не беше много розова и желана – останах без работа, сложиха ми не много приятна диагноза, но и установих, че някак си съм оставила нещата по течението, без надзор или намеса – нещо, което никога не съм си позволявала да правя. Мисля, че точната дума е ОТПУСНАЛА СЪМ СЕ. Ще използвам смяната на годините да пренасоча нещата в по-желана от мен посока. Просто като начало. Начало на някаква желана от мен промяна. В мислите, в действията, във формите, ако се налага и в чувствата…Защото пораствайки, детето до мен ме кара отново да усещам онази жажда за новото, различното, неизживяното, която ме кара да вървя напред без да спирам, но не само в една посока, защото е скучно. А да виждам необятния хоризонт и да тичам, за да надникна отвъд, ей така, от чисто любопитство.

Основните насоки в плана са готови, а отделните стъпки за постигането им зависят от самия ден и от мен! А на всички вас желая Бог да е с вас, а вие да не спирате да любопитствате!

images (1)

2 responses to “Коледно-новогодишни размисли без страсти

  1. На добър час в намеренията!

  2. БРАВО,ДАРИ,СТРАХОТНО НАПИСАНО!

Вашият коментар

