Моето първо 3D

Вече съм на 33, а за пръв пат гледам филм на 3D! Снощи в 10:50 започна приключението за мен.  Мол Пловдив. Синемакс. Залата е пълна. Държа в ръка все още странните за мен очила, с които по принцип си мислех, че се гледа само слънчево затъмнение, но онези се оказаха друг вид. Чудя се кога да ги сложа върху моя собствен чифт с диоптри…дали ще мога да гледам и с двата едновременно…Мога. Вълнувам се и побутвам Виден до мен заговорнически – и на него му е за пръв път. Другите ни приятели (доста по-млади от нас) се подсмихват на вълнението ни. В салона е много топло. Най-после почват рекламите. Но още е рано за очилата. На екрана излиза надпис: Моля поставете вашите 3D очила. Най-после! Слагам ги и ги намествам. Я виж! Две цифри срещу мен сякаш плуват в пространството! Чудно! Сякаш екрана хлътна и някои от вещите и героите сякаш стояха пред другите и имах чуството, че ако се протегна мога да ги пипна. Хареса ми усещането. Все пак разумът надделява на тази възраст ;). Ограничението на зрителното поле на екрана те връща отвреме на време в реалността и някак си гледаш пространствено, но зад стъклената повърхност на екрана. Т.е. героите, куршумите, предметите и животните просто не могат да избягат от тази повърхност – тя все пак ме пази 🙂 . Очаквах наистина да съм сред тях – т.е. да не виждам нищо друго, освен филма в цялото си зрително поле. Но може би тове са вече 4D ефекти?! Сигурна съм, че ще доживея и тях. Тогава ще е страшно!

Въпреки дискомфорта на салона – непоносима жега, липса на свеж въздух, липса на възпитание у част от публиката (явно и затова звукът е винаги висок!) се потопих в преживелиците на новия филм на Джеймс Камерън „Аватар“. Отново неповторим с ефекти, история в синхрон със заобикалящите ни новини, симпатични герои, въпреки странния си син вид. Изобщо напрежението те държи на нокти почти до финалните надписи, въпреки че все пак се досещаш още от началото за възможния край. Изненадата не е в развръзката. Но всеки трябва да я открие за себе си. Гледайте го!

One response to “Моето първо 3D

  1. Хм, аз нещо съм скептично настроена. Не към ефектите, по-скоро към самата история.. Но ще видим :о)

    А ти се пази и се усмихвай!

Вашият коментар

