Петровска курбан чорба

Утре е Петровден. Аз съм си в къщи и по ред причини не мога да изляза. Какво да правя друго освен да сготвя една хубава пилешка чорба – и Виден и аз много я тачим. Отворих любимото ми списание Кулинарен журнал и на страница 12 от последия брой 6/2009 попаднах на тази изкусителна на картинката фЪнтазия. От баба и мама знам, че на Петровден курбана е за здраве. Точно сега се нуждая от него най-много, така че запретнах ръкави и с добро на ум стана следното:

НЕОБХОДИМОСТИ:

По рецепта е едно пиле, но аз имах тарелка с пилешки крила;

1 бучка масло;

2 глави кромид;

2 моркова;

2 чушки;

1 домат;

1 малка глава целина;

1 бульон;

млян чер пипер  и сол на вкус;

магданоз по желание;

ПРИГОТОВЛЕНИЕ:

Крилата ги нарязах и ги сложих с вода да заврят, но преди да почнат да врят обрах пяната. Последователно прибавях, нарязани на ситно лука, морковите, целината и чушките. Добавих бульона и сол на вкус. Докато поврят малко нарязах на ситно домата и се замислих – да сложа или да не сложа чесън? Що пък да не сложа? Почистих и нарязах на ситно две скилидки и ги добавих, кой ще ги усети?! Сега докато чакам да поври малко заедно всичко, седнах да пиша рецептата в блога. Отивам да я махна от котлона и да добавя пипереца и масълцето. За магданоза – всеки път се изкушавам да го нарежа вътре, но Виден не обича. Ще си го нарежа и ще си го добавя само в моята купичка, щото аз го обожавам.

Сервира се по желание или с лимонов сок или с кисело мляко. Аз ги редувам.

Вашият коментар

