Лазерна епилация – за или против

Или Аз срещу космите – рунд ІІ!

Ако не си спомняте, да припомня, че миналата годинарез пролетта се вълнувах от първи рунд – IPL. Резултатът от три процедури беше единствено изтъняване на косъма и прореждането му с около 20% по моя преценка. След това продължих по стария метод на ежемесечното обезкосмяване с топла кола маска при професионалист. Но на едно есенно парти срещнах едни познати, които ми разказаха за новото си начинание и поискаха да споделя моите резултати, преживявания, цени и най-важното – мнението ми по въпроса. А кой не обича да говори за слабостите си?! Впуснах се аз, разказах им почти всяка една процедура поотделно, показах достъпните зони и заявих най-отговорно, че няма да пръскам повече пари за глупости. Но…срещу мен имаше двама ентусиазирани специалисти в областта на лазерните технологии (и двамата имат висше образование по въпроса и бизнесът им е свързан с едно от приложенията на лазерния лъч – гравирането на различни повърхности). Хрумнала им идеята, проучвали, пътували по света, пробвали (и те ми показаха достъпните места 😉 ) и  решили да се впуснат в това доста рисковано поради скъпотия начинание. Избрали последен модел машина от Германия и направили съответните постъпки за финансирането на това начинание от банковата система в България, тъй като става въпрос за 6-цифрена сума. Но точно тогава се разрази световната финансова криза и в България и доброто начинание отиде да чака на трупчета до благоприятен полъх.

Новото студио отвори врати в края на март 2009 с чисто нова машина, две млади и добре обучени в Германия докторки (да, да, нужно е медицинско образование!), защото машината сама не може и ми звъннаха да ме поканят, както ми обещаха през есента на проба. Малко го поотложих, тъй като кризата не подмина и моя портфейл, пък и аз не обичам да съм първа. Пуснах доста да ме прередят, но пък видях доста резултати и събрах доста мнения. И аз отидох миналия месец. Поради новостта на студиото първата процедура е с 50% намаление, т.е. колкото повече зони си обработиш толкова си по- на кяр. Влизаш и попадаш в една лилаво-бяла магия, дори шефката беше с рокля в същия цвят! Посрещат те две млади жени – секретарката и докторката и те поканват да поседнеш и да си побъбрите. Връчват ти пад с анкетна карта, декларация и химикал и те приканват да им дадеш повече данни за твоето състояние, опит и желания! (Ау, само как звучи!) Отговарят на всички въпроси, за които си мислиш или не си намерил отговор в нета. Поглеждаш часовника – минал половин час! Ами процедурата, хайде, че не остана време?! Спокойно, процедурата е максимум 20-тина минути! И аз така се опулих, ама си е факт! Докторката ме поведе към съседната стая, където спокойно си жужеше огромната машина. Аз свалих дрехите зад едно параванче и опънах тялото си на кушетката до нея. Тя преметна огромния маркуч през врата си и насочи охладителната струя към мишницата ми. Нагласихме първо студеното. После видях, че на кожата ми се появява едно червено квадратче сантиметър на сънтиметър и усетих леко боцкане. Нагласихме и силата на боцкането и след около двадесет минути зоната на триъгълника и двете ми мишници бяха обработени. В стаята замириса силно на пърлено. За моя радост, щото това значи, че гадовете са се пържили в ада на лазерната машина. И тъй като за процедурата се изисква космите да са обръснати предната вечер, сега ми оставаше само да чакам. Всеки подал се биваше измъкван с лекота. Но след 10-тина дни не издържах и пак ги обръснах. Сега пак са ми поникнали, но вече само около 10 % от цялата растителност общо на двете зони. Това е нормално, тъй като лазерният лъч улавя само космите в трета и четвърта фаза на растеж на база меланиновото оцветяване, сканира и трепе от корен. Сега се подадоха всички партизани, които си мислят, че опасността е отминала. Следващия месец ще ги подложа на втора атака и пак ще споделя. Засега това са най-оправданите пари.

За всички, които се инересуват информация може да намерите ТУК, но в анкетната карта непременно да споменете, че АЗ съм ви казала.

8 responses to “Лазерна епилация – за или против

  1. Професионалисти са,била съм там и пак ще ходя!

  2. Az ne sum dovolna, mnogo boli…i ne e tolkova dobro, kakto na niakoi mesta v Sofia. Vse pak tuk sa po-dobrite lazeri. Fototo sushto ne struva za sujalenie.
    V sofia dobri sa Derma Vita i Versus sus sigurnost…Picasso sa prostaci, purvo s tiah pochnah i posle vidiah, che ima otnoshenie na drugite mesta, kudeto i da otidesh!
    Uspeh na vsichki s namiraneto na podhodiashtoto miasto za lazerna epilacia.

  3. Ива Иванова

    Има ли ефект в края на крайщата мъчението?-Виждам, че статията е писана отдавна.Аз се измъчих при уж най-добрите в София и след 4 процедури и спазване на указанията като оставяне на максимален брой косоми да израстат , за да имат по-голям успех прецедурите, болките, които изтърпях не съм хич доволна….с какво е по-разлина тази машина?

  4. Ива, няма как да разбера от личен опит, защото сега съм в напреднала бременност, а през този период всички подобни процедури са излишни, защото хормоните обезсмислят всякакъв резултат, т.е. той не може да се постигне. От продължилите ми приятелки разбирам обаче, че ефект има, но той не се покрива с очакванията им, космите се разреждат, но не престават да никнат, дори и на забавено темпо. С една дума – няма 100% успеваемост досега. И ти си преценяваш дали има смисъл да продължиш със скъпото мъчение. Макар, че не разбирам откъде ти идват болките? При всички нас досега е било направо безболезнено. По съвет на професионална козметичка, който подкрепям, могат да се съчетаят една-две процедури лазерна епилация с кола маска – ефекта е същия, но е доста по-евтино!

  5. Съветвам тези, които са се насочили към лазерната епилация да избират лазерни салони, които имат няколко обекта – така е по – сигурно, че са качествени! Такива са борекс, пикасо, лазер център и т.н

  6. Аз си правя лазерно обезкосмяване в Лазер център в София и съм много доволна, цените им са поносими, а лазерът наистина им е нов, защото го проверих като модел и марка в интернет.

  7. Аз съм най-доволна от Versus. Клиент съм им от 2010-та година и наистина спрях с търсенето още тогава. Имат нов лазер, с който се правих последния път и бикини и мишници траеше по-малко от 6-7 минути. Имам 8 процедури за 3 години- 6 процедури в основен курс и ходя веднъж – дваж в годината да се поддържам- преди лятото разбира се и преди коледа…
    Има ефект, не боли и е бързо…Какво повече от това?:)

  8. Благодаря ви за тази статия.Преди време си направих лазерна епилация и до сега съм изключително доволна.Нужно е да се ходи през няколко месеца за една процедура, за да не се допуска никакъв растеж.Тук пишете полезни неща и е добре, всеки един, който е решил да се насочи за този начин за обезкосмяване, да се поинтересува. Не е желателно да има някакви открити рани според мен или при силно чувствителна кожа.Точно сега е и сезона за подобни процедури.

Вашият коментар

