Доматена супа с пресечена застройка

Още един спомен!

Вследствие на тоталното освинване по празниците, душата ми е закопняла за нещо топло (поради ниските температури) и безмесно. Сетих се за една рецепта, която приготвях в зората на моето кулинарстване, сигурно съм била зелена тинейджърка. Спомням си даже заглавието на готварската книга, от която я научих: „Какво да сготвя, когато мама я няма“. Самото заглавие е много показателно за какво аудитория и степен на трудност са предназначени рецептите в нея. Но тази ми остана любима.

НЕОБХОДИМОСТИ:

800 гр домати белени на кубчета (консервирани);

1 глава лук;

1 морков;

1 зелена чушка;

2 шепи фиде;

1 яйце;

1 кубче бульон (по избор на вкус);

1 с.л. сушен босилек;

сол на вкус.

ПРИГОТОВЛЕНИЕ:

Морковът на кубчета или кръгчета и лукът на кръгчета се запържват в малко олио докато лукът стане прозрачен. Добавят се доматите и се разбъркват. След като поврят около 15 мин. се добавя гореща вода. След като поври още 5 мин. се прибавят подправките, нарязаната на кръгчета чушка и натрошеното фиде.  Супата ври до готовност на фидето. Сваля се от огъня и с равномерно бъркане се добавя разбитото яйце, така че да стане на парцали. По принцип добавям и магданоз, но в магазина нямаше.

Доматена супа

Супата може да се сервира с крутони, но лично аз я предпочитам с кубчета сирене – много ми напомня за лятото, когато няма нищо по-вкусно от голям розов домат, къшей топъл (пресен) домашен хляб, чубрица и бучка сирене. Ох, потекоха ми лигите!

One response to “Доматена супа с пресечена застройка

  1. Доста хора са се учили да готвят по тази настолна книжка. Аз продължавам да правя палачинките по рецептата от нея.

Вашият коментар

