Ябълков сладкиш „Детски спомен“

Миналата седмица мои приятели ми дойдоха на гости и ми донесоха цяла тава тиквеник! Много вкусен, с много тиква и орехи, както аз го обичам. Тиквеникът свърши и аз трябва да върна тавата, но моята майка ме е учила, че празен съд не се връща. И така, трябва да реша какво да сложа в нея. Поглед в хладилника, справка с календара и изплуваха едни стари спомени, засилени от аромата на печения сладкиш… Мммм…

Ябълки, канела, орехи…

Мама правеше един великолепен ябълков сладкиш, лесен и вкусен, с който двамата с брат ми закусвахме често преди училище. И до ден-днешен чувам сигнала на детското предаване по радио Хоризонт в 6:50 ч. И така петлето пак пее:

ПродуктитеНЕОБХОДИМОСТИ:

3 бр. средно големи ябълки;

1 пакет бисквити – чаени или обикновени;

1 ч.ч. брашно;

1 ч.ч. захар;

1 ч.ч. орехи – ситно строшени;

125г. масло;

4 яйца;

канела;

1 бакпулвер;

1 ванилия.

ПРИГОТОВЛЕНИЕ:

Ябълките се измиват, обелват се и се нарязват на филийки. В тавата, в която ще се пече се разтопява маслото. Отгоре се нареждат бисквитите една до друга на един ред докато се запълни формата. Върху тях се нареждат ябълковите филийки.

Розетката от ябълки върху бисквити

Поръсват се с канела, после с орехи.

... с аромат на канела и орехи

Фурната се загрява до 200 градуса Целзий. В отделна купа се разбиват яйцата със захарта. Пресятото брашно с бакпулвера се добавя бавно и накрая се ароматизира с ванилията. Получената смес се изсипва в наредената тава да покрие плътно цялата форма на тавата.

009453045

Пече се 30 до 45 мин до готовност на блата (номера с промушената клечка да излезе суха). След пълното изстиване на сладкиша (ако успеете да го опазите) се поръсва по желание с пудра захар. Чувала съм още, че има и вариант да се обърне в тортена чиния с бисквитите нагоре.

Най-сладката част от приготвянето на сладкиша от мама за нас, децата, беше облизването на бъркалките на миксера и купата от сместа за блата. Ставали са епични битки, честно! Сега обаче са едни сладки и ароматни детски спомени!

още топъл...детски спомен

П.П. Липсват снимки на готовия поръсен сладкиш, защото стана толкова хубав, че дори котенцата си похапнаха 😉

6 responses to “Ябълков сладкиш „Детски спомен“

  1. Ммммммммм, вкусно! А за мен парченце няма ли?

  2. Хубава рецепта. Това с облизването на бъркалките, май при всяко дете е било забавна задача. 🙂

  3. Има, със кафенце :))

  4. Мисля, че това е един от най-вкусните сладкиши, които съм опитвал. С брат ми като го нападнахме за 20 минути, половината тава беше изчезнала 🙂

  5. Сладкиша е невероятен съпругата ми го приготвя и мога да кажа че не се задържа дълго

  6. Ех…..,разтопи ми сърцето със сладките спомени.И в тяхна чест запрятам ръкави и почвам сладкиша!

Вашият коментар

