На село

Не съм от щастливците, които имат баби и дядовци на село. Градско чедо съм, нямам нито баба нито дядо живи. Израстнала съм по градските улици и ги обичам и се чувствам добре тук. Но приятелят ми има дядо в с.Крушево, Първомайско. Вече втори уикенд прекарваме по ден-два там. Къщата е хубава, но градината е още по-хубава. Селото не е планинско, но по това време на годината е чудно. Сега природата и тя като мен се прозява 😉 , но в града някак си не можеш да го усетиш. А там направо го чуваш. Сутринта, когато още е тихо и само птиците в клоните на дърветата в двора оживено обсъждат предстоящите дневни разходки, а големия черен котарак отдолу ги слуша уж с половин ухо… Прясно обърнатата градинска почва е изпръхнала от вчерашното поливане послучай засаждането на чудесни градински храсти и цветя и сега създава неповторимото усещане за жажда за живот и чака да прегърне нови семена и с любов да им даде своите сокове…Как да си тръгнеш просто така? Идва ти да правиш любов направо там, на голата земя, за да може да почерпиш достатъчно от нейната сила докато се завърнеш пак. В устата ми още усещам вкуса й, дори вкусът на месото е някак си по-различен, по-вкусен…А за дядовата ракия няма изобщо дума да обеля, тя ще бъде съхранена в генетичния материал на всяка клетка по тялото ми. Магия, чуден сън, а аз трябва да се събудя и да се боря отново за щастие, права и да спазвам задължения в градски условия. Но поне сега ще имам награда- да се върна пак!
Вече съм сигурна в това, което вчера твърдях – от гражданин можеш да направиш селянин, но от селянин никога няма да стане гражданин!
Вашият коментар

